Nu weet ik waarom ik als consultant op een eiland stond

shutterstock_419840665

Wat heb ik als consultant gezwoegd en gestreden.  Zo zat is twintig jaar geleden als IT consultant in een super hectisch druk project bij een grote bank, werkte hard en produceerde veel. Op mijn beoordeling kreeg ik te horen dat ik met mijn team op een eiland zat en dat mijn manager problemen met mij en mijn team had, omdat ik niet paste in de cultuur van haar afdeling. Ik voelde me niet begrepen, werd gefrustreerd en ben snel vertrokken. Nu begrijp ik dat ik echt op een eiland zat. Mijn hoge drive en energie was totaal niet afgestemd op de veel lagere energie van mijn manager en haar afdeling. Een totale mismatch. Ik ging veel te snel en dat was ongewenst.

Herken je dit bij jezelf, je medewerker of een ander?

  • Je hebt als consultant uitdagend werk
  • Het leven als consultant, die op het randvlak van business en IT werkt is over het algemeen druk en hectisch.
  • Je loopt het risico dat je werk gaat resulteren in vermoeidheid, irritatie en zelfs lichamelijke klachten. Welke op langere termijn ondermijnend kunnen worden en je hele leven negatief gaan beïnvloeden. Slecht voor jezelf, je bedrijf en je omgeving.

Vanuit mijn passie help ik jou of je medewerker in de rol van consultant om met meer plezier effectiever te werken.

Vanuit mijn eigen ervaring als consultant weet ik wat het vak van consultant inhoudt en wat je tegenkomt in je werkzaamheden. Vanuit mijn rol als business coach kan ik consultants leren sterker te worden in hun communicatie en mindset, om zo het verschil te maken en effectiever te zijn. Met als resultaat meer fun, meer energie, meer resultaat in je werk en meer tijd voor leuke dingen.

Arnoud Moraal biedt jou, consultant of manager van consultants , programma’s aan van meerdere (halve)dagen, geënt op jouw eigen situatie. Na het volgen van een programma heb je meer inzicht in je eigen gedrag, het gedrag van anderen en zet je jouw communicatie en energie situationeel  en effectiever in.  Hoe zou dat voor je zijn?

Neem contact op voor een GRATIS doorbraak sessie (telefonisch of via Skype).

Wanneer je een consultant  kent, die je dit gunt, deel dan dit bericht.

Over arnoudmoraal

Ik ben de vuurtoren die mensen begeleid om hun weg te vinden en te lopen. Zodat ze gaan doen wat ze echt willen doen. Met passie en zich daarin GOED voelen
Dit bericht werd geplaatst in burnout, business consultant, communicatie, consultant, gedrag, IT consultant, persoonlijke ontwikkeling en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie